قلم نوری چه نوع ابزاری است؟

بحث را قبل از اینکه به سمت قلم نوری ببریم، از موس‌های قدیمی شروع می‌کنیم. موس‌هایی که زیاد آن‌ها را دیده‌اید و با آن‌ها کار کرده‌اید. موس یک ابزار واسطه است برای ارتباط با کامپیوترهای شخصی و یا لپ‌تاپ‌های امروزی. با این توضیح، می‌توانیم بگوییم که قلم دیجیتالی هم یک ابزار ارتباطی واسطه است. چیزی شبیه یک موس که پیشرفته‌تر شده، دقت بالاتری پیدا کرده و به همین جهت کاربردهای آن نیز افزایش یافته است، که به همین خاطر خرید قلم نوری نیازی واجب برای طراحان گرافیکی شده. این کاربردها علاوه بر طراحی گرافیکی، برای آموزش از راه دور، ورود اطلاعات در اتوماسیون‌های اداری، کاربری عمومی و … نیز استفاده می‌شود.

آشنایی با ویژگی‌های قلم نوری

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث خرید قلم‌ نوری می‌شود این است که نسبت به فشار دست حساسیت نشان می‌دهند. به این شکل، وقتی قصد ویرایش تصویری را داشته باشید، توانایی حرکتی شما بالاتر رفته و با خلاقیت بیشتری می‌توانید عمل کنید. ضمن اینکه قلم دیجیتال نسبت به شکل حرکت و زاویۀ قرارگیری هم واکنش نشان می‌دهد. برای مثال اگر قلم را به نرمی روی صفحه تبلت آن حرکت دهید، یک خط نازک روی صفحه رسم می‌شود. و هرچقدر فشار دستتان را بیشتر کنید، خط رسم شده پررنگ‌تر و ضخیم‌تر خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های قلم نوری سرعت انتقال اطلاعات در آن است. قلم‌های نوری امروزی تقریباً به صورت آنی دستورات شما را اجرا می‌کند. به همین خاطر است که کاربرد بیشتری نسبت به موس دارند.

چطور یک قلم نوری مناسب بخریم؟

برای خرید قلم نوری قبل از هر چیزی به یک آشنایی نسبی با این محصول نیاز دارید. می‌توانید از تیم پشتیبانی رایان دیجیت کمک بگیرید. مطمئن باشید که در سریع‌ترین زمان جوابتان را خواهیم داد.

قدم بعدی در خرید قلم دیجیتال ارائۀ یک تعریف دقیق از محصولی است که به آن نیاز دارید. واقع‌بین باشید و فکر کنید که به چه قلمی و با چه ویژگی‌هایی نیاز خواهید داشت. برای مثال اگر یک گرافیست حرفه‌ای هستید، مطمئناً به یک قلم نوری با کیفیت و صفحه گرافیکی با وضوح بالا نیاز دارید. در صورتی که برای آموزش مجازی یک قلم نوری میان رده هم به بهترین شکل کارتان را راه می‌اندازد.

پس‌ازاینکه محصول موردنیازتان را پیدا کردید، می‌توانید از طریق ثبت‌نام در سایت رایان دیجیت خریدتان را انجام دهید.